MAGAMRÓL

Saját fotó
Hungary
Menthetetlen vagyok, örök optimista és menthető, ha átsüt felettem a nap s árnyék borul rám, emberbőrbe kötve kiadatlanul.

Keresés ebben a blogban

2011. nov. 4.

Abroszcsend



Kép: Horváth Piroska


Kerengette abroszcsend melegét
harangszóra a gőzölgő ebéd.
Anyám állt ott imára kulcsolt kézzel,
-hogy mi volt az ebéd már nem is emlékszem-
a fohászt őrzöm, s lázadok ma is,
neki szent volt a szó, nekem hamis,
és fájt, hogy áldja szegény a nincsent.
Én követeltem, ő kérte Istent
mindennap betevő falatunkért
könnyek közt, szemlesütve, s úgy élt,
elhitte, hogy ennél csak jobb jöhet.
Tenyerén hozta az örömöket,
s lecsendesítette lázadó fiát.
Elmondott helyettem egy-egy imát,
mikor bűnbe estem, s megvigasztalt,
ne irigyeljem azt, aki gazdag,
s szólt, ahol az utak véget érnek,
ott...  boldogok a lelkiszegények.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése